Startpagina
Opmerkelijke gebeurtenissen
Hoofdmenu
Startpagina
Nieuws
Opmerkelijke gebeurtenissen
Dossiers
Discussieforum
Nieuwsbrief
Polls
Zoek
Updates
Algemene informatie
Hulpdiensten in BelgiŽ
De Brandweer
Dringende Geneeskundige Hulpverlening
De Civiele Bescherming
Andere Diensten en organisaties
Rampenplanning
Nuttige Info
Links
STAGES - NIEUW!
Polls
Ben jij overdag als vrijwilliger beschikbaar voor jouw brandweerkorps?
 
Syndicatie (Feeds)

First-Response forum

Ga naar het forum...

Nieuwsflash
First-Response onbereikbaar PDF Afdrukken E-mail
maandag 31 maart 2008
Beste leden,

Door een zware stroomstoring in het datacenter van LCL te Diegem waren diverse Belgische sites gedurende meer dan 6h onbereikbaar voor alle verkeer. First-Response was helaas een van de getroffen websites.

In de voorbije uren hebben techniekers bij LCL al het mogelijke ondernomen om de servers zo snel mogelijk terug online te krijgen wat op dit moment, 23h00, lijkt te lukken. Vanuit onze host, Priorweb, hebben wij net de volgende informatie gekregen:

Via deze weg willen wij u graag een update verschaffen over de problemen die zich heden avond hebben voorgedaan.

Door een ernstig stroomprobleem in het datacenter waar PriorWeb haar servers coloceert, namelijk LCL Diegem, hebben wij vandaag moeten vaststellen dat onze infrastructuur verschillende keer offline is gegaan. Dit had tot gevolg dat geen enkele dienst bereikbaar was, zowel de webservers, mailservers, databaseservers, colocatie en dedicated / virtuele servers.

De oorzaak van dit probleem is te wijten aan een reeks van fouten gemaakt door de uitbater van het datacenter, en ligt volledig buiten de macht en wil van PriorWeb. Deze problemen hebben niet alleen PriorWeb getroffen, maar ook talloze sectorgenoten. Zij hebben spijtig genoeg hetzelfde probleem als PriorWeb kunnen vaststellen.

Op dit moment is het stroomprobleem van de baan en werd ons gegarandeerd dat er zich geen probleem meer zou kunnen voordoen. De laatste PriorWeb servers en services worden op dit moment opgestart, zodat alle diensten terug online komen. Er zijn verschillende PriorWeb-technici ter plaatse om de problemen en vooruitgang nauwlettend op te volgen en kort op de bal te spelen met de uitbater van het datacenter.

Wij zullen u morgen verder informeren over de juiste oorzaak en verloop van de problemen van vandaag. Het spreekt voor zich dat wij, in samenspraak met alle betrokken partners, tot de wortel van het probleem zullen gaan.


Het is echter niet uit te sluiten dat er zich in de komende uren nog problemen zullen voordoen. Wij hopen echter dat de problemen definitief achter de rug zijn.

Alvast bedankt voor jullie geduld en begrip
 
< Vorige   Volgende >
© 2005 VZW First-Response
All rights reserved.